Senatul contra-ataca

crin-antonescu-senatAcest sfârșit de săptămână este dedicat Senatelor. Dacă Irlanda a votat pentru păstrarea Senatului ca parte a legislativul național –după un referendum în care 51% s-au pronunțat împotriva propunerii prim-ministrului Enda Kenny de a desființa această instituție „elitistă și nedemocratică”, care „consumă foarte mult din buget”– România se pregătește să celebreze 150 de ani de la înființarea acestei instituții. Ca o rară excepție de la democrația neparticipativă din România, ideile de activități și evenimente în cadrul acestei celebrări pot veni și din partea cetățenilor.

Echipa lui Crin Antonescu anihilează pentru a doua oară în această săptămână, acțiunile celui ce este considerat în prezent rivalul său principal, Traian Băsescu. După cum declara de mai multă vreme, președintele în funcție al României dorește să mai supună încă o dată (!) la referendum parlamentul unicameral. Profitând însă de ocazia împlinirii în 2014 a 150 de ani de la înființarea Senatului (deși între anii 1946 – 1989 acesta nu a funcționat), președintele instituției, Crin Antonescu, propune un concurs de proiecte tuturor celor interesați, în special celor tineri (deși cei mai recomandați să participe ar fi cei din domeniul comunicării și PR-ului). Prin acest pas, strategia de comunicare politica a echipei lui Antonescu îndreaptă atenția către instituția pe care o prezidează acesta, precum și rolul pe care Senatul l-a avut înaintea de regimul din anii ’40! Minimizând astfel șansele lui Băsescu de a demoniza această cameră a Parlamentului în eforturile sale de a scoate lumea la presupusul referendum.

logo-vintageȘi nu e vorba de „proiectele” acelea românești, cu multă vorbă și prea puțină acțiune, ci unul de branding și PR, din câte îmi dau seama la o primă trecere în revistă a regulamentului de concurs. Se pune mult accent pe aspectul de adaptabilitate al design-ului, dar și cel al ideilor de activități, așa cum o arată criteriile de evaluare:

  • Respectarea cerinţelor privind logo-ul si calendarul de evenimente propus;
  • Originalitatea;
  • Reprezentativitatea pentru evenimentul menţionat;
  • Adaptabilitatea ideilor la diverse mijloace de comunicare;

Chiar dacă premiile nu sunt pe măsura unor firme de publicitate sau a unor freelanceri din acest domeniu, portofoliul câștigătorilor ar căpăta o mai mare seriozitate când ar include o instituție a Statului cu o `vechime` de 150 de ani. Rămâne de văzut dacă românii acceptă provocarea și dacă vor duce spiritul participativ la un alt nivel prin încheierea unor parteneriate între agenții de advertising și studenții de la istorie, relații internaționale sau științe politice. Termen limită: joi, 7 noiembrie.

Proiect din 1912 pentru noua cladire a Senatului Romaniei

surse foto: graphicriver.net, crinantonescu.pnl.ro, bucurestilocurisiistorie.blogspot.ro

Leave a Reply