De prea multe ori, oamenii consideră că politica este un domeniu care dacă nu vrei să îl abordezi de fel, te lasă în pace. Acest lucru este cu atât mai fals, cu cât România a fost vreme de 40 de ani (cel puțin din 1948) supusă unui proces de etatizare a (aproape) tuturor aspectelor din viața privată. E drept că fenomenul de privatizare, cu care se zbate țara noastră din 1990 și până astăzi, dorește să inverseze acel proces și să poată oferi oamenilor acea posibilitate (reală!) de a nu avea nicio legătură cu politica, iar aceasta la rândul ei să nu aibă nicio legătură cu tine.
Dar cum a precizat și analistul Ilie Șerbănescu în multe dintre articolele sale: dezvoltarea economică a țării noastre trebuie să se raporteze tot timpul la capitalul românesc, nu cel străin. Iar capitalul românesc (cel important, demn de luat în calcul în statistici și politici macroeconomice; antreprenorii mici, oricât de frumos ar suna pentru economiștii de centru, cvasi-conservatori, nu sunt destul de mulți pentru a impacta mediul economic local și mai ales cel național. De altfel, erorile grave realizate de INS sau alți economiști în măsurarea inegalităților economice din România sunt clar și precis evidențiate de Ciprian Domnisoru pentru Critic Atac) este strict legat de mediul de Stat, adică de politic.
Și totuși, titlul face referire la un caz concret: cotidianul local, Glasul Aradului, rămăsese printre singurele cotidiene cu acoperire pe întreg județul Arad, care încă mai avea o ediție tipărită în zilele de sâmbătă. Odată cu previzibila destructurare a Poștei Române (chiar dacă privatizarea ei nu a fost încă finalizată), aceasta nu mai poate livra ziarul abonaților Glasul din comunele și localitățile județului. Drept urmare, conducerea cotidianului a decis să nu mai publice numărul de sâmbătă. Lucru ce are impact și asupra celor care realizau publicitate (cel puțin 4 apariții în minus per lună), respectiv celor care scriau în ziar (cel puțin 4 articole în minus per lună).
În acest context, Glasul Aradului intră în rândul instituțiilor care încearcă să scoată cât mai multe venituri de la cititorii și publicitarii săi. Până acum, cotidianul din Arad nu a dat vreun semn că are ceva pregătit. În schimb, actorii media de la nivel național nu stau cu mâinile în sân. Intact Grup cât și adversarii acestora de la EvZ, vin cu modalități diverse pentru a-și crește veniturile: cei din urmă taxează conținutul slab calitativ, iar primii au lansat antena play. Rămâne de văzut cum va arăta domeniul mass-media după câțiva ani de economie românească privatizată.