Nu vă faceți griji. Evenimentul de pe Ștrand din această miercuri, cel despre care curg rânduri în presă, laude pe mediile sociale, și reacții din partea unor politicieni, nu reprezintă decât o acțiune electorală finanțată din bani publici. Cum a obișnuit cetățenii din Arad de aproape un deceniu, reprezentantul PDL la Primărie oferă un spectacol electoral sub masca unei acțiuni de inters public local. De această dată, ridicolul spectacolului este întrecut doar de tupeul strategiei de comunicare.
Cum altfel – decât campanie electorala – poți cataloga o activitate care are în centru doar un politician – Gheorghe Falcă – și vedenia sa pentru următorii 10 ani asupra unui oraș ?! Mai țineți minte când scriam cum Aradul este cel mult capitala păcălelilor politice? „Primarul Gheorghe Falcă le-a spus celor prezenţi că evenimentul de miercuri face parte din acţiunile de promovare a Aradului în competiţia pentru obținerea titlului de Capitală Culturală Europeană în anul 2021.” (sursa: aradon.ro) Adică Falcă a afirmat public, că toată manifestarea de lux și de forță (vedeți mai jos detalii) pentru care toți cei prezenți merită să-l susțină pe travestitul politic al Aradului până cel puțin în 2027, este finanțată din bani publici pentru un obiectiv nerealist dar bine gândit electoral.
Nu vă panicați. Manechinul politic (foto stânga) și-a `cântat partitura` doar „directorilor de instituții, oamenilor de afaceri, primarilor, parlamentarilor, profesorilor, medicilor, membrilor board-ului orașului, angajaţilor Primăriei Arad şi membrilor PDL din cartiere”. Cu alte cuvinte, susținătorilor direcți sau indirecți ai politicianului Falcă. Nici pomeneală de adversari politici, deși aceștia sunt reprezentanți ai administrației locale (!), sau de cetățenii simpli. Cei care se aflau pe Ștrand în momentul pregătirilor de spectacol, au fost obligați să părăsească locația. Nu contează că oamenii se aflau pe un spațiu public, pentru care (culmea!) au mai și plătit un tarif de acces; dacă dorește politicul, celelalte instituții se conformează – firma de pază de pe Ștrand s-a asigurat că Falcă nu va avea parte de contestatari în timp ce își prezintă vedenia în spectacol electoral.
Vedenie versus Viziune
Puteți să vă mințiți singuri încercând să conturați puțină realitate în jurul vedeniei primarului actual de Arad. Când vine vorba de capacitățile sale vizionare, putem să privim doar liniile de tramvai de pe Bulevardul Revoluției – tramvai care staționează de 2 ori (o dată la semafor, iar apoi încă o dată în stație), dublând astfel timpul unei călătorii – pentru a-i (des)califica performanțele.
Dacă vorbim despre viziune reală, nu vedenii politice, trebuie să privim peste Ocean. Într-un articol despre prăbușirea visului american, reputatul politolog Robert D. Putnam, cu o echipă de investigații în spate, conturează realitatea ce scapă politicienilor din Statele Unite. Aflăm cum nimeni nu ar fi putut previziona ce o să se întâmple în orașele unde „visul american” era în floare acum jumătate de secol. Acolo oamenii s-au mințit unii pe alții, dar și pe ei înșiși. Au ajuns să nu le mai pese de cei din comunitățile mici în care au crescut și au alienat o întreagă generație. În România nu avem un „vis”. Doar politicieni care mint și oameni comfortabili cu aceste minciuni, pentru că ei înșiși se mint singuri.
Cultura administrativa cu sila
„Ca noutate, Falcă a precizat, de pildă, că Aradul va participa la câteva târguri internaţionale pentru a prezenta acest pol, că Timişoara nu are cum să nu fie de acord cu această idee, mai ales că ea este susţinută de fonduri europene, dar şi faptul că în viitor polul va trebui prezentat în CLM şi CJA pentru că această construcţie va presupune şi asumarea unor investiţii.” (sursa: aradon.ro/falca-merge-pe-trei-maini/1326420)
Dacă aceasta nu este cireașa de pe tortul tupeului de comunicare, nu știu ce mai poate fi? Mai întâi, dă afară niște cetățeni de pe un spațiu public pentru a organiza o manifestare politică din fonduri locale. Apoi, rulează simpatizanților săi o serie de clipuri propagandistice (în care sunt prezentate locații special alese din Arad, filmate din unghiuri `atente`) pentru a picta o imagine ideatică a orașului. Cireașa constă în prezentarea unui parteneriat (?), deși nu a vorbit încă de fel cu partenerul, dar acesta nu are cum să nu accepte parteneriatul (?!). Frizează bunul simț. Și logica. Un eveniment plin de tupeu în sens negativ.