Parlament 2012 – Ziua 4, anuntul

Campania electorală continuă, fără să fie întreruptă de rata în creștere a șomajului din județ, sau nemulțumirea votanților, nici măcar de declarațiile unui așa-zis președinte. Campania continuă, iar anunțurile și mesajele sunt tot mai multe.

Dacă nu demult scriam că a promova ”parlamentari de Arad” este un populism, în sensul în care un Parlament nu este împărțit pe județe (nu există Camera decizională a Județelor) iar prin urmare un astfel de mesaj nu are o aplicare în concret, iată că au și început campaniile orientate către acest specific local în detrimentul celui național.

   

Prin comparație cu celălalt mare competitor, PDL ARD insistă doar pe cartea locală, afișând mesajele ”Cu Aradul în inimă” sau ”O echipă de oameni inimoși pentru Arad”. Cea care se mai distinge, cu un joc mic de cuvinte, este candidatul Claudia Boghicevici Mai au și un slogan fără Arad ca țintă: ”Devotat. Cu toată inima.” Dar aceasta este o excepție. Anunțurile din presă promovează oameni ai PDL cu ”experiență” ”bun administrator” și ”cunoscător al problemelor administrațiilor locale”.

O altă problemă pe care o experimentează campania PDL este neconcentrarea ei în online pe regiuni. Adică, nu există zi în care să nu fiu invitat într-o reclamă pe facebook să votez candidatul ARD din Giulești. Tactică ce vine în contradicție tocmai cu mesajele și anunțurile lor cu specific local. Mai mult ca sigur, este vorba de un prost management.

   

USL-ul în schimb translatează problema referendumului, după cum au preconizat toți analiștii, în mesaj de campanie: 7,4 milioane de români – se dorește a asimila orice votant anti-Băsescu, într-un votant al USL. În contextul în care s-au făcut tot felul de alianțe (PSD cu Mișcarea Verzilor, PNL cu membrii PNȚCD-Ciorbea ș.a.m.d.), nu știu cât de falsă ar fi această asociere. Candiații USL au însăși un mesaj mai orientat către național, sau în orice caz, nu atât de orientat către Arad: ”Împreună vom face o Românie puternică”, ”Împreună facem schimbarea”. Doamna Ardelean profită de recent încheiata campanie pentru administrația locală când a candidat pentru un post de Primar, schimbând audiența la care se adresează: ”Un deputat aproape de oameni!” – deci nuaproape de arădeni, cum a fost cazul în iunie.

Mai mult, dacă inima este un fel de lait-motiv la PDL ARD, cei de la USL pun accent pe cuvânt. Astfel avem cele două slogane ”Cuvântul tău devine lege!” (Florin Galiș) și ”Mă țin de cuvânt!” (Flavius Măduța). Comun acestor candidaturi este și simbolul grafic decorativ ce încadrează numele lor, precum și semnătura caligrafică al candidatului. Ca și concluzie, de observat la ambele mari tabere că design-ul afișelor nu diferă foarte mult. Fundal alb sau înverzit în spatele imaginii candidatului, apoi cadranul îndoit (la PDLARD în jos, la USL în sus) și mesajele aferente. Standard, neatractic, aproape mecanic.

3 Replies to “Parlament 2012 – Ziua 4, anuntul”

  1. Este vorba de un razboi de uzura. Din pacate metodele indite fiind cu aplicare locala, sunt prea putin eficiente intr-o campanie adresata celor a caror principala sursa de informare este media nationala. Cel putin asta cred eu ca e explicatia, in mai mare masura decat lipsa de inspiratie si comoditatea.

  2. @Florin,
    Interesant punct de vedere. Nu am luat în calcul mass-media națională ca punct de referință pentru informare, deși este evident că ele au o mai mare greutate în impunerea unui punct de vedere. Chiar citeam un material în care uninominalul este acuzat că ar fi un sistem pe liste deghizat, pentru că indivizi cvasi-necunoscuți (ex: Lucian Riviș-Tipei în 2008) ajung candidați și în cele din urmă deputați sau senatori, doar pentru că au avut sprijinul partidului (de obicei, pe val în momentul votului). Deci, tot organismul național are o mai mare greutate în decizie.

Leave a Reply